Problémem Barrandovského mostu není jen jeho špatný technický stav, ale celkově složitá dopravní situace, která vzniká na prostorově stísněných předpolích mostu. Na obou březích se střetávají proudy aut mířících na most z mnoha různých směrů, což zpomaluje průjezd. A na tom nic nezmění ani nové rekonstruované vozovky. Situaci ovšem pomůže řešit „zlepšovák“: rychlý jízdní pruh oddělený bílou plnou čarou určený pouze autům, která chtějí most jen přejet ve směru ze Smíchova a pokračovat dál po městském okruhu. Řidiči v tomto pruhu mohou jet až 80kilometrovou rychlostí a nebudou se díky dopravnímu značení v pruhu potkávat s dalšími auty, která třeba z mostu odbočují směrem na Braník a Modřany.
Toto řešení bylo vybráno z variant navržených studií, kterou pro Prahu a Technickou správu komunikací zpracovala společnost SATRA. Studie přitom prověřovala řadu alternativ, jak dopravu přes Barrandovský most nově vést, aby se průjezdnost zlepšila a také se ulevilo souvisejícím komunikacím (především tunelům na smíchovské straně).
Z posuzovaných variant byla vybrána dvě opatření s potenciálem ke zlepšení průjezdnosti. Kromě vyhrazeného jízdního pruhu se zvažuje ještě se stavba nové rampy, která překlene sjezd na Modřanskou. Řidiči jedoucí ze Strakonické by vyjeli na most, a pokud pokračují přímo na Jižní spojku, tak by před sjezdem na Modřanskou odbočili vpravo na nové přemostění. Jejich vozy by se tak s automobily jedoucími na sjezd z Modřanské vůbec nekřížily. Tato stavební úprava vyžaduje investici ve výši necelých 90 milionů korun a bude o ní rozhodnuto právě na základě účinnosti zavedení přímého průjezdného pruhu.
Vizualizace: SATRA