Tramvaj K2 byla první československá článková tramvaj a vyráběla se v pražské ČKD v letech 1966 až 1983. Zkoušky prototypu bez cestujících probíhaly z velké části v pražských ulicích. S cestujícími ovšem tento typ tramvaje v Praze nikdy nejezdil kvůli členitému terénu. Ale mnoho těchto vozů bylo nasazeno v Brně, Ostravě či Bratislavě.
Restaurované tramvaji je 45 let. Od roku 1977 až do roku 2009 sloužila k tréninku bratislavských řidičů. Následně byla 12 let odstavena a v roce 2021 ji dopravní podnik koupil za symbolických 1000 eur. Díky tomu, že vůz nebyl zařazen do provozu s cestujícími, neprošel žádnými zásadními konstrukčními úpravami a zůstal výjimečně zachován s množstvím původních prvků. Po kompletní opravě v brněnském dopravním podniku je nyní vůz v originálním stavu ze 70. let minulého století včetně typického interiéru. Na trase historické linky 42 začne jezdit na přelomu dubna a května.
Historické zrenovované tramvaje nasazuje dopravní podnik na tratě historické linky 42 s okružní trasou vedenou převážně centrem Prahy. Linka 42 je v provozu pouze v sobotu, v neděli a o státních svátcích. V letní sezóně ji ještě doplňuje podobná linka č. 41. Naopak v celoročním každodenním provozu je tzv. nostalgická linka č. 23, na niž jsou na trati z Královky na Malovanku nasazovány výhradně legendární tramvaje řady T.