Praha bude dva roky testovat autobus na vodík

Většinu hvězd ve vesmíru pohání hlavně vodík. Tak proč by na něj jednou nemohla frčet také Praha? Dopravní podnik začne ještě letos výhody a nevýhody vodíkového pohonu testovat na autobusové lince 170.

ben
0 Shares

Budoucí nasazení vodíkových autobusů by samozřejmě znamenalo další významný krok k čistší dopravě v Praze. Ale také k tomu, aby Dopravní podnik nebyl z hlediska ekologické dopravy závislý jen na elektřině. K metru a tramvajím se v Praze začínají připojovat elektrobusy a už brzy začnou jezdit taky trolejbusy. Pokud by ovšem došlo k velkým výpadkům proudu, zbyly by pro dopravu jen dieselové autobusy. Pro případ krize musí Dopravní podnik držet zhruba čtvrtinu vozového parku nezávislou na elektřině, a to by mohl kromě dieselových autobusů částečně řešit právě vodíkový pohon.

Jenže je tu háček. Vodíkové vozy stojí o dost víc než klasické autobusy a relativně drahý je i jejich provoz. Proto bude Dopravní podnik vozidlo dva roky testovat, aby všechny parametry ověřil v ostrém provozu. Vodíkový autobus město nasadí na linku 170 z Barrandova na Jižní město, která umožní ověřovat vozidlo v kopcích a při různém stupni zatížení. DPP myslí i na délku linky (20 km) a blízkost připravované první veřejné vodíkové plnicí stanice v ulici K Barrandovu. V průběhu dvou let si autobus samozřejmě vyzkouší i všechny rozmary počasí a najede zhruba 100 000 kilometrů.