Dopravní podnik rozjel jednu z největších staveb v rámci stávající sítě pražského metra. Stanici Florenc čeká velká rekonstrukce, která zahrne především kompletní opravu stropní desky, ale také modernizaci vestibulu či stavbu dvou nových eskalátorů. Většina prací proběhne za plného provozu metra na trase C.
Stropní konstrukce, tvořená betonovou deskou, 131 nosníky a hydroizolační vrstvou, představuje největší výzvu. Předchozí kontroly odhalily tak zrezlé nosníky, že je potřeba je všechny vyměnit a stejně tak i desku. Jen pro představu, nosníky jsou dlouhé až 23 metrů a váží 28 tun. Vyměnit se musí také poškozená hydroizolace, protože do vestibulu stanice zatéká.
V dalších etapách oprav přijde na řadu modernizace podchodu, vestibulu stanice metra a technického zázemí. Stanice například dostane nové osvětlení, opraví se hliníkové podhledy, obklady či průsaky. Restaurační práce čekají kamennou mozaiku „Bitva o Sokolovo“ akademického malíře Oldřicha Oplta a Saura Ballardiniho. Třetí částí investiční akce bude výstavba dvou nových eskalátorů, které nahradí pevné schodiště u výstupu z vestibulu v Křižíkově ulici směrem k autobusovému nádraží.
Celá akce stojí skoro 1,8 miliardy korun a potrvá do roku 2026. Pro Pražany je dobrou zprávou, že v drtivé většině času bude metro C jezdit normálně. Provoz se přeruší jen o několika víkendových výlukách (v letošním roce jich bude 6, v příštím roce 8), kdy bude metro v omezeném režimu jezdit jen do stanice Vltavská ze strany jedné a do stanice Hlavní nádraží ze strany druhé. Při výlukách bude také nasazena náhradní tramvajová doprava XC.