Sezónní přívozy končí provoz, znovu vyjedou na jaře

S koncem října tradičně končí i provoz sezonních pražských přívozů P3, P5 a P6, které spojují vltavské břehy v jižní části metropole. Přes zimu budou v provozu lodní linky P1 a P2 na severu města. Pražské přívozy letos přepraví přes 600 tisíc cestujících.

0 Shares

Kromě celoročních přívozů zůstane do poloviny prosince v provozu i přívoz P7 „HolKa“ mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se ale přívoz HolKa s Prahou rozloučí, příští rok jej totiž nahradí nová lávka přes ostrov Štvanice.

Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě – Podhoří) letos přepraví podle odhadů přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících). Na třetí příčce je linka P7 s 85 tisíci pasažérů).

Zdvojnásobení počtu cestujících oproti stavu před koronavirem zaznamenal přívoz P3 mezi Lihovarem a Podolím, a to hlavně díky nové poloze podolského přístaviště u Žlutých lázní (68 tisíc cestujících). Oblibu si získal také nejnovější přívoz P4 mezi Velkou Chuchlí a modřanskou Belárií, který sloužil původně jako jedna z dopravních alternativ při rekonstrukci Barrandovského mostu. Díky tomu, že v průměru přepravil cca 135 cestujících denně, tedy podobně jako přívoz P1, bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezonní lodní linky a na trasu mezi zastávkami Dostihová a Belárie vypluje opět koncem března.

Pražské přívozy P1-P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005.