Nasazení hybridních autobusů ideálně spojuje plnění klimatických závazků Prahy v oblasti snižování emisí s potřebou vlastnit pestrý vozový park, který dokáže zajistit dopravu i třeba v situacích výpadku dodávek elektřiny. Hybridní bus dokáže obojí – jezdí ekologicky a zároveň nepotřebuje trakční vedení jako třeba tramvaje nebo trolejbusy.
Dopravní podnik požaduje, aby nová vozidla umožňovala dobíjení v průběhu jízdy i ze sítě při přestávkách v garážích. Nasazením autobusů s kombinovaným pohonem lze podle odhadů dosáhnout úsporu nafty až ve výši 30 % ve srovnání s běžným dieselový autobusem. To představuje při současných vysokých cenách nafty velmi významné částky. A dokáže také do značné míry kompenzovat nevýhodu hybridních vozidel, kterou je vyšší cena.
Dopravní podnik očekává, že dodavatel až 140 nových autobusů vzejde ze soutěže do konce tohoto roku. První hybridní busy by se tak mohly v Praze objevit v roce 2024.